Fyra sätt att dra nytta av boken (förutom att läsa den).
FM är en av de branscher som förändrats mest de senaste två tre åren. FM är stödfunktioner och i och med att kärnverksamheten förändras ställs det nya krav. En engelsk undersökning visar att 40 % av kontorslokalerna blir överflödiga. Och förändringstakten ökar än mer nu när AI bryter in.
1. ”Stora kickoff-boken”. Alla företag måste vara snabbfotade mentalt och praktiskt när skillnaden mellan kärnverksamhet och stödfunktioner alltmer blir färskvara. Stora FM-boken lyfter på ett principiellt plan vad som kan outsourcas och hur man skapar överblick, kontroll och kreativt utnyttjande. Och kan fungera som centrum för samtal om förändring. (Behöver du hjälp med en föreläsare?)
2.”Stora utbildnings-boken”. Framtiden överraskar alltid. Vinnaren är den som snabbt kan tolka, förstå och handla.Behovet av kunskap förändras snabbt i turbulenta tider. Både köpare och säljare av FM måste hitta nya kontaktytor och samarbetsformer. Mindset och kunskap hos dina medarbetare är avgörande. (Behöver du hjälp med en lärare?)
3. ”Stora present-boken”. Delad kunskap bygger relationer. ”Bredden och djupet gör den till en kunskapsbok. Den lättillgängliga formen gör den till en lärobok.” Säger Drita Jashari på Affärshögskolan i Göteborg. (Behöver du hjälp med att slå in din ge bort-bok och lägga med en hälsning?)